Aktualizácia certifikátu eKasa pokladnice. Zabránte nefunkčnosti Vašej pokladnice včas !

Včasná aktualizácia certifikátu eKasa zabráni nefunkčnosti Vašej online pokladnice. Skontrolujte si platnosť certifikátu včas alebo si rovno vytvorte nový. Nižšie Vám prinášame základne informácie a vysvetlenie.

Čo je aktualizácia certifikátu eKasa a ako ju vykonať?

Online registračné pokladnice, ďaľej len “ORP” a virtuálne registračné pokladnice, ďaľej len “VRP” vyžadujú k svojej funkčnosti elektronickú registráciu a prístupy na server finančnej správy.

O tento prístup a údaje ste si prvý krát žiadali pri potrebe prechodu na systém “eKasa”.  Bolo nutné prihlásiť sa na portál finančnej správy Vaším elektronickým prístupom napríklad podľa nášho návodu.

Následne ste si prostredníctvom formulára požiadali o “identifikačné údaje” s kódom pre pokladnicu.

Druhým krokom po pridelení týchto údajov bolo vytvorenie “autentifikačných údajov” tzv. “certifikátu” k už prideleným identifikačným údajom. 

Práve tieto údaje treba periodicky obnovovať nakoľko majú platnosť 2 roky od prvého vytvorenia.

Na túto skutočnosť by Vás mala hlásením upozorniť aj Vaša online registračná pokladnica 30 dní pred uplynutím platnosti.

Čo teda robiť ak Vám končí platnosť údajov prípadne Vám už prestala fungovať registračná pokladnica?

Možností je niekoľko:

1. Osloviť Vášho účtovníka s požiadavkou na vytvorenie nového certifikátu – autentifikačných údajov.

2. Vytvoriť si nové údaje svojpomocne prihlásením do osobnej internetove zóny na portále FS podľa nášho návodu

3. Požiadať nás o pomoc s vytvorením certifikátu a údajov telefonicky, mailom prípadne osobne.

V 1. a 2. prípade nám údaje môžete zaslať mailom na email “ekasa@svetpokladni.sk” alebo nám údaje priniesť osobne.

Údaje Vám následne v pokladnici aktualizujeme a vy môžete pokladnicu naďaľej využívať.

V prípade akýchkoľvek otázok alebo potreby pomoci nás neváhajte kontaktovať a radi Vám s aktualizáciou certifikátu pomôžeme.

Dokument a vyjadrenie finančnej správy si môžete pozrieť TU.